מאמרים

5 טיפים למיתוג נכון של העסק

הקמת עסק היא צעד גדול מאד בהתקדמות וההתפתחות האישית של אותו אדם שהוא בעצם הבעלים של העסק.
בין אם מדובר בהגשמת חלום רחוק ובין אם מדובר בעניין עסקי בלבד של ניסיון להצליח בתחום מעניין או מושך –
ישנם לא מעט משתנים שצריך וחשוב לקחת בחשבון ואחד מהם הוא המיתוג שהכי יתאים לעסק.
כיום ידוע שאין מדובר בנושא שניתן להקל בו ראש וחשוב להקדיש את מלוא תשומת הלב לבחירה נכונה של המיתוג.

מהו בעצם המיתוג של העסק?

כאשר מדברים על מיתוג – הכוונה היא לכל אלמנט חזותי שיש לו קשר הדוק לעסק עצמו וגורם לביצוע קישור זה בקרב המתבונן.
שילוט מואר, עיצוב של לוגו או כרטיס ביקור – כל אלה הם אלמנטים שלוקחים חלק במיתוג הכולל
וחובה להתייחס לכל אחד ואחד מהם. המראה החזותי הכולל יהיה מורכב מהתרומה של כל אחד מהאלמנטים האלה
לכדי תמונה כוללת אחידה ובעלת סגנון יציב וקו מקשר.

מיתוג של עסק

איך בוחרים את המיתוג לעסק?

על מנת לוודא שהמיתוג שייבחר הוא זה שיהיה המתאים ביותר לעסק ולתחום העיסוק
וגם ישדר כלפי חוץ את השקפת העולם של בעל העסק – חשוב להתבסס על כמה עקרונות המבוססים
הן על עולם העסקים והן על עולם העיצוב. להלן חמישה טיפים שכדאי לחשוב עליהם
ולקחת בחשבון כאשר מחליטים לפנות לנושא של מיתוג העסק:

  1. חשוב שאת התהליך יילווה איש מקצוע מהתחום של עיצוב לעסקים.
    הוא יידע איך להנחות את בעל העסק, איך לבחור נכון את שילוב הצבעים,
    אילו צבעים עשויים להתאים יותר או פחות לתחום העיסוק שמציע העסק
    ואיך למשוך את העיניים של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים.
  2. חשוב לנסות לחשוב בזמן התהליך דרך העיניים והראש של הלקוח ולא בתור בעל העסק.
    כדאי לשאול שאלות כמו – מה היה מושך אותי? מה היה גורם לי ליצור קשר? למה היה כדאי לי לפנות אל בית העסק?
    בעזרת מחשבות אלה יהיה קל יותר לבחור את המילים והמסרים הנכונים.
  3. מיתוג אינו רק מראה חיצוני וחזותי אלא עליו גם להעביר לצופה את המסר או את השקפת העולם של העסק.
    זו הסיבה שחשוב מאד לתת את הדעת על כל מילה ולבחור היטב את המילים.
  4. הנושא של בחירת הצבעים הוא נושא בפני עצמו. בעולם העיצוב, הציור והגרפיקה ישנם כללים ועקרונות ברורים
    בנוגע לשימוש בצבעים כאלה ואחרים וחשוב להקפיד עליהם
    על מנת שלא ליצור דחייה של לקוחות במקום משיכה שלהם אל העסק ואל השירותים או המוצרים שהוא מציע.
  5. בכל אחד משלבי התהליך חשוב שבעל העסק יחוש ויאשר שהוא אכן מסכים עם ההחלטות,
    שהוא חש שהמיתוג המתהווה משדר את מה שחשוב לו לשדר ובעצם מדבר עבורו כלפי חוץ.
    במידה ולא – ייתכן וצריך לבדוק האם כדאי לקחת צעד אחורה ולנסות שוב מחדש.

מיתוג נכון – והלקוחות כבר יגיעו לבד!

 בחירת המיתוג של העסק

כל מי שיש לו נגיעה לעולם העסקים, גם אם מינימלית – יידע להעריך את המיתוג הטוב והנכון עבור העסק שלו,
שיהפוך להיות חלק בלתי נפרד מהאישיות שלו עצמו וכמובן מהחזות החיצונית של העסק שלו.
שילוט מואר, למשל, לא מתאים לכל עסק ולכן – למרות המשיכה שהוא עשוי ליצור –
כדאי לוותר עליו כאשר מדובר על עסקים מסוימים.
בחירה נכונה של אמצעי השילוט לעסק תעשה את העבודה ובזכותם ימצאו הלקוחות
את דרכם אל השירותים והמוצרים כי הם יידעו שיש להם על מי לסמוך.

מאת: עירית קרן

נשמח להיות בקשר