מאמרים

מה זה מיתוג סביבתי?

מה זה מיתוג סביבתי?

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מיתוג סביבתי? במה הוא שונה ממיתוג סטנדרטי של מוצר או חברה? הנה קווים לדמותו של המיתוג שכבש את עולם הפרסום.

כותרת משנה

מיתוג סביבתי מקיף תחומי תכנון רבים, ביניהם עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב נוף ועיצוב תעשייתי. כשמדברים על מותג סטנדרטי המעוניין לקדם את עצמו, בדרך כלל פונים אל אמצעי התקשורת המקובלים כגון אינטרנט ורשתות חברתיות, טלוויזיה, עיתונים מודפסים, קידום מוצר ועוד. מיתוג סביבתי, עם זאת, יחול על חברה ולא על מוצר בודד, כך שחווית המותג תועבר בצורה הנכונה והמשקפת ביותר בכל חלקי הסביבה הקמעונאית, למשל, או כל סביבת עבודה שהיא.

כותרת משנה

משרדי אדריכלים רבים וסוכנויות עיצוב פנים נחשבים ליעילים במיוחד בעיצוב מרחב פונקציונלי המיועד לחברות קמעונאיות או לסביבת עבודה מסחרית. הניסיון והראיה הייחודית להם, מאפשרים להם ליצור עיצוב פנים מיוחד במינו המשקף את צבעי המותג, את התרבות שהוא מייצג ואת ה"רוח" העומדת מאחוריו. יחד עם זאת, חשוב להבחין שהם אינם משמשים כמעצבים גרפיים, ממש כשם שמעצב גרפי אינו אמון על עיצוב חלל או בניין.

מיתוג סביבתי דורש הבנה היברידית

מיתוג סביבתי דורש הבנה של תכנון מרחב, עיצוב גרפי, היכרות עם עקרונות תורת המיתוג וכן הכרה מעשית עם החומרים הנדרשים ליצירת הסביבה המתאימה. כיוון שמדובר בדיסציפלינות שונות, לעיתים קרובות יידרש שיתוף פעולה של כמה חברות על מנת ליצור את המיתוג הסביבתי המתאים – כמו למשל אדריכלים, מעצבים, חברות בניה, מנהלי שיווק ומנהלי מתקן.

מה ההבדל בין חברה קמעונאית לבין עיצוב סביבת עבודה?

האם המיתוג נקבע לפי סוג החברה? כמובן! הנה דוגמא לשני סוגים של מיתוג סביבתי, השונים בתכלית זה מזה:

מיתוג סביבה קמעונאית

סביבה קמעונאית מופנית לצרכן. המשאבים העיקריים של המתכננים מופנים אל הנוחות של הצרכן ואל היכולת המקסימלית שלו להיות מסוגל לנווט בתוך איזור הקניות באופן יעיל ונוח. כיוון שהיצע המוצרים משתנה מעת לעת, הדבר דורש גמישות במרחב ומצריך שינויים תכופים במיתוג הסביבתי.

מיתוג לסביבת עבודה

בשונה מחברה קמעונאית, עיצוב משרדים מצריך עבודת מיתוג קבועה וסטטית, יחסית. ה"צרכן", במקרה הזה, הוא צוות העובדים, ותמצית העבודה מסתכמת בשיקוף עקרונות החברה ותרבותה, וכן התאמה פרקטית לסביבת העבודה. זוהי דרך יצירתית במיוחד כדי לייצג את עקרונות החברה, ובעזרת כלים פשוטים מעולם התקשורת החזותית – ניתן לייצר תרבות עובדים משותפת.

היום כבר כולם יודעים – מיתוג עסקי מוצלח הוא המפתח להצלחה. לא פחות חשוב מחיוך אדיב ומשירות אישי, המיתוג הסביבתי הוא גורם מכריע באופן שבו צרכנים תופסים את המותג, ובאופן שבו העובדים מתייחסים אל מקום העבודה.

מיתוג סביבתי הוא הדרך להצעיד את הסביבה העסקית שלנו אל תוך המאה ה-21.

נשמח להיות בקשר