מאמרים

הפסיכולוגיה שמאחורי מיתוג מחדש – צבעים

הפסיכולוגיה שמאחורי מיתוג מחדש – צבעים

חלק חשוב ומהותי בכל פרויקט מיתוג מחדש קשור בצבעים. לא מעט מחקרים נעשו בנושא, מחקרים המבקשים "להסביר" לנו מהי משמעותו של כל צבע, מה הוא משדר ואיזו תחושה אנו מקבלים ממנו, אך בפועל – בחירת הצבעים וההרמוניה שתתקבל הם גם תלויי הקשר. כל צבע מעניק לנו תחושה שונה ומוסיף שכבה נוספת של גירוי לחושים, חלק מהצבעים חמים, חלקם קרירים, וחלקם עשויים אפילו לגרום לנו לחוש חולי בלתי מוסבר, או שמחה שאנחנו לא יודעים להגדיר. אם אתם נכנסים לתהליך של עיצוב משרדים או בתים, הנה מידע חשוב שכדאי שתדעו על כל צבע, בטרם תבחרו את פלטת הצבעים השולטת בחלל.

צבעים: מדריך רגשי

צהוב

השמש הצהובה התלויה ברום השמיים ומחממת את העולם, היא בצבע צהוב. לכן, הצבע הצהוב בדרך כלל יגרום לנו להרגיש תחושת חום, אופטימיות ואושר, ובגוונים מסוימים – הצהוב עשוי לגרום לנו להרגיש עשירים, כי האסוציאציה שתהיה לנו בראש היא של זהב. בנוסף, מאחר ומדובר בצבע בולט וזרחני, שימוש בצבע הצהוב במיתוג נפוץ בשלטי בטיחות המסמנים זהירות, או במותגים הפונים לילדים ובני נוער – כמו מקדונלדס.

אדום

הצבע האדום הוא צבע תוסס ודומיננטי, שמושך את העין וגורם לתחושה מיידית –  רק מלהביט בו באופן חטוף. לכן ישמש במיתוג הצבע האדום לשם אזהרה מפני סכנה כלשהי. בגווניו האדומים העמוקים, הצבע האדום גורם להתרגשות, ולכן הוא ישמש פעמים רבות במיתוג מסעדות, או במקומות שאמורים לגרום לנו להרגיש מושכים ואטרקטיביים.

ירוק

הצבע הירוק נתפס כרגוע ושליו. ההשפעות הפסיכולוגיות של הצבע הירוק דומות לאלו של הכחול (אליו נגיע מיד). הוא מתקשר עם עולם הטבע, הבריאות הטובה והמודעות הסביבתית. לכן, מותגים רבים המזוהים עם תרבות סביבתית או מותגים בריאים, משתמשים בצבע הירוק כדי לעורר את הרגשות הללו גם בקהל הצרכנים שלהם.

שחור ולבן

על אף ששחור ולבן הם יותר היעדר צבע מאשר צבע של ממש, שחור משמש לעתים קרובות למיתוג – זאת על מנת לספק ניגוד מול גוונים אחרים. הצבע השחור נחשב למקצועי ואמין ואילו הלבן לטהור ונקי. עיתונים יעדיפו את גווני השחור לבן כדי לשדר איזון ופשטות ברורה.

כחול

ביום בהיר השמים כחולים, והם נותנים לנו תחושה של רוגע ושלווה. הצבע הכחול הוכח כמוריד את לחץ הדם ואת קצב הלב, והוא מתקשר לנו גם עם צבעו של הים. דבר זה משדר מהימנות וכוח, ולכן חברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות שרוצות להראות את האמינות והמקצועיות שלהן – מעדיפות לבחור בגווני הכחול כדי להמחיש זאת.

פתרונות מיתוג מבוססי סביבה

כאמור, אין "נכון" או "לא נכון" בכל מה שקשור בבחירת הצבעים למיתוג ואין צבע מוחלט המתקשר למסר אחד מסוים. יחד עם זאת, אנחנו יכולים לבחור גוונים מתאימים לאחר שאנו מבינים את המאפיינים וההשפעות שלהם, ולהגיע לפתרון הטוב ביותר עבורנו ועבור המותג שאנו בונים.

נשמח להיות בקשר