מודל המיתוג שלנו

CONCEPT
TO ACTION

מוזמנים לצאת איתנו לדרך

אנו מאמינים שסוד צמיחתם של מותגים טמון בסנכרון אסטרטגיית המיתוג אל מול החזון והמטרות העסקיות של החברה. המודל שפיתחנו מכונה: Concept to Action והוא מהווה תנאים של הצלחה תוך גיבוש הבטחת מותג מדויקת, שפת מותג חזקה שבאה לידי ביטוי בכל חומרי השיווק, הפרסום ובעיצוב סביבת העבודה.

1

איסוף המידע

פגישות, סיור, ראיונות, הבנת הצרכים והרצונות לתהליך המיתוג, ריענון המותג, מיתוג מעסיק, בניית תוכניות עסקיות ו/או עיצוב משרדים. בחינת המצב הקיים למול המצב הנשאף ומחקר מקדים ללימוד והבנת החברה.

2

סדנת מיתוג

סדנה מעשית  וחווייתית אשר פותחת כיווני חשיבה ופעולה חדשים עם מובילי החברה. הסדנה מועברת תוך שימוש בכלים, תרגילים ומתודות ומצליחה בזמן מרוכז ומואץ להביא לתוצאות איכותיות באמצעות
תהליך מרוכז ואפקטיבי המוביל לפריצות דרך.

3

ניתוח המותג

אינטגרציה וניתוח אסטרטגי ומקצועי של כלל המידע שנאסף על המותג וסביבת השוק עם כיוון לפריצות הדרך הנשאפות. ניתוח אשר מגיע לגיבוש הבטחת מותג ייחודית המהווה בריף לפיצוח קריאטיבי.

4

שפת מותג

פיתוח שפה קריאטיבית, שפת מותג חיה וזכירה המוגשת בפרזנטציה מלאת השראה ומבטאת את המותג ומסריו התקשורתיים תוך המחשה לאופן בו השפה תתבטא בהמשך בכל הפלטפורמות.

מיתוג הדרך להצלחה

חברת קונטקט מביאה ניסיון עתיר לקוחות ורב שנים, במגזר הפרטי והציבורי, בתהליכי מיתוג אפקטיביים המובילים לפריצות דרך בארגון,  טרנספורמציות מיתוג עסקי ומיתוג מעסיק עבור מותגים חדשים ו/או קיימים המעוניינים במתיחת פנים לטובת זינוק משמעותי. אסטרטגיה מיתוגית, עסקית ושיווקית, אשר מתורגמת לשפה קריאטיבית  ומתפתחת עם ייזום פתרונות חדשניים, בולטים ו"בועטים".

קירות מדברים
עיצוב ומיתוג משרדים

כוחו של מיתוג חלל, עיצוב משרדי החברה והלבשת קירות, הוא ביצירת חווית מותג וחוויית עובד ייחודית ומעוררת השראה בסביבת עבודה חדשנית. חברת קונטקט מתרגמת את שפת המותג ואת ה-DNA הייחודי של כל חברה לעיצוב במרחב הפיזי, המחבר את העובדים, הלקוחות, המשקיעים וכלל השותפים לחברה בחיבורים יצירתיים. "קירות מדברים" מציתים את הדמיון ומחזקים את תחושת הגאווה והשייכות.
למה איתנו? ייחודו של  התהליך לעיצוב משרדים עם חברת קונטקט, נעוץ במומחיות שלנו בהבנת מותגים מחד, עם מומחיות וניסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים מאידך, והוא שיוצר תוצאה ייחודית בנוף המשרדים ומרכזי מבקרים, בפרויקטים מובילים בארץ.

השירותים שלנו

בניית מותג

אסטרטגיה מיתוגית, עסקית, שיווקית

סדנת מיתוג 
לימוד החברה
זירת התחרות
קהלי המטרה
D.N.A המותג
מיצוב ואישיות המותג
אלמנט הבידול והבטחת המותג

שפת מותג
תרגום האסטרטגיה לשפה קריאטיבית
יצירת שם/סלוגן
פיתוח קונספט עיצובי
קביעת קו מיתוגי 

ספר מותג
קביעת כללי מותג למגוון היישומים

עיצוב ומיתוג משרדים

קירות מדברים

לימוד החברה וערכיה
איפיון צרכי החברה
מיפוי שטחי המשרדים
תכנון ראשוני
ליאאוט בהתאם לפרוגרמה
פיתוח קונספט קריאיטיבי
עיצוב פנים
תוכניות עבודה מפורטות
בינוי
ביצוע
הלבשת קירות 
רהוט ועיצוב פנים 
פיקוח

מיתוג מעסיק

תקשורת המותג

אריזה גרפית
תשתית מותג ליישומים השונים
בנית אתר אינטרנט
יצירת רקעים לשיחות קונפרנס
סרטונים
עיצוב מגזין דיגיטלי
עיצוב מצגות
עיצוב מרצ'נדייז 

הרחבת המותג

תחזוקת מותג

חומרי שיווק ומרקום
מינוף המותג
פרסום, קמפיינים
עיצוב אריזות
פעילויות ק.ד.מ
מדיה חברתית
פודקאסט מקצועי
עיצוב תערוכות וכנסים

רוצים לשמוע עוד?

YNET- תנו לקירות לדבר! איך המשרד שלכם יכול לספר את סיפור המותג?

לחצו לצפיה בכתבה שעשו על העיצוב ב YNET:  

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4996700,00.html

הפרדות זכוכית במשרד – מה צריך לשקול?

השימוש במחיצות זכוכית במשרד הוא פתרון נוח להקמה, אלגנטי, ופותח מגוון רחב של אפשרויות לעיצוב החלל. בין אם תבחרו ליצור הפרדות חדשות או להשתמש בהפרדות הקיימות, תוכלו לעשות זאת בצורה חכמה אשר תעצים ותחזק את מיתוג המשרד.

שימושים נפוצים למחיצות הזכוכית

השימוש הבסיסי והפרקטי ביותר הוא כמובן מחיצה המפרידה בין חללים שונים במשרד, בצורה שמאפשרת פרטיות וסביבת עבודה שקטה, לצד תחושה של חלל פתוח ומרווח. שימוש בזכוכית יוצר אווירה חדשנית ויוקרתית, ולכן זהו חומר גלם נפוץ במסגרת עיצוב משרדי הייטק או מיתוג של חברות גדולות. מאחר וממילא קיימת החובה לסמן את מחיצות הזכוכית כדי להתריע על קיומן, לא חייבים להסתפק רק בסימון סטנדרטי- אלא אפשר להפוך את המחיצה לחלק אינטגרלי מהמיתוג של המשרד כולו. היתרון המשמעותי ביותר הוא הגמישות, והיכולת להפיק את המקסימום מהחלל הקיים.

מחיצות הזכוכית ככלי אסטרטגי

בזכות התחושה הפתוחה והזרימה בחלל, הפרדות הזכוכית מאפשרות ליצור סביבת עבודה אנרגטית ונעימה יותר. בעיקר כאשר הדברים נעשים בצורה חכמה, שמתקשרת עם הסביבה המקיפה את המשרד ומאפשרת לכל אחד מהעובדים להרגיש חלק ממכלול רחב יותר. כאשר עובדים על מיתוג מחדש, האווירה בסביבת העבודה היא חלק אינטגרלי מכך, והשימוש בהפרדות הזכוכית הוא בהחלט הכלי לבצע זאת.

כיצד להפיק את המקסימום ממחיצות הזכוכית?

כמובן שההחלטה על השימוש במחיצות הזכוכית צריכה להתאים לעיצוב הכללי של המשרד, מתוך מחשבה על אופי המותג ועל האווירה הרצויה במקום. לא חייבים לבחור בגישה של "הכול או כלום" ולהסב את כל המחיצות לזכוכית, אלא אפשר להשתמש בהפרדות זכוכית בתור אלמנטים נקודתיים ופרקטיים, למשל כמו מעקה בטיחות לאורך המדרגות.
את העיצוב של המחיצה אפשר ליצור בדרכים שונות, כמו שילוב של אלמנטים במהלך הייצור, הדפסה או צביעה על משטח קיים, אך הדרך הפופולרית ביותר היא באמצעות מדבקות מיוחדות. את המדבקות אפשר לעצב בכל צורה שרוצים, ובדרגות אטימות שונות. המשמעות היא שגם אם החלל הקיים מחולק כולו על ידי הפרדות זכוכית, ניתן להשתמש במדבקות אטומות כדי ליצור הפרדה ופרטיות במקומות בהם יש בכך צורך.

כיצד לעצב את הפרדות הזכוכית?

ההחלטה על העיצוב צריכה להתאים לחלל הקיים, לאווירה וכמובן למיתוג של המשרד עצמו, על אחת כמה וכמה כאשר עוברים תהליך של מיתוג מחדש. כמובן שצריך לזכור כי את העיצוב רואים משני צידי הזכוכית, ולכן צריך לבנות אותו כך שייראה טוב מכל הכיוונים.
דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא האור הטבעי. מחיצות הזכוכית מאפשרות להאיר את החלל באור השמש, ויש לכך השפעה עצומה על ההרגשה והבריאות. אבל מאחר וישראל היא מדינה חמה ועשירה באור שמש, קל מאוד ליפול למלכודת של יצירת חלל אשר חשוף לשמש ישירה, ולמעשה הופכת את המבנה כולו לחממה. האידיאל הוא כמובן למצוא את האיזון בין הדברים.

לוחות לבנים במשרדים

אנחנו חיים בעידן של טכנולוגיה שמתפתחת כהרף עין, וכל דבר כמעט הופך להיות אלקטרוני או שאפשר לבצע אותו באמצעות אפליקציה. ובכל זאת, הלוח הלבן ממשיך לשמור על מעמדו בתור אביזר חובה בכל משרד. והאמת? למרות שמדובר בטכנולוגיה פשוטה ובסיסית, עדיין יש לו שימושים רבים, וגם היום הוא תורם לעיצוב המשרד ולזרימת עבודה טובה יותר. כיצד? מיד נפרט.

ארגון, ארגון, ארגון

עם כל הכבוד ליומנים החכמים, ליומנים האלקטרוניים, אפליקציות התזכורות ושאר האמצעים שתפקידם לרכז את כל המטלות שלנו, לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה אמצעי פשוט שיהיה מול העיניים שלנו. לוח לבן הוא מוצר זול שקל לתלות על הקיר במשרד, ובאמצעות מגוון של טושים צבעוניים אפשר להכין רשימות מסודרות של מטלות דחופות, ואפשר לעדכן אותן במהירות. אפשר להשתמש בו גם כדי להכין רשימות של מטרות עתידיות, או רעיונות יצירתיים שנרצה לפתח בהמשך הדרך.
המלבן הלבן והחלק משתלב בקלות בכל משרד, אך כמובן שאפשר להפוך גם אותו לאטרקציה במסגרת תהליך של מיתוג משרדים. באמצעות מדבקות באיכות גבוהה אפשר לשלב על הלוחות הלבנים את המסרים הדומיננטיים של החברה, או כל אלמנט אחר אשר מתכתב עם עיצוב המשרד.

כל הצוות מעודכן

עבודה משותפת על פרויקט, בעיקר בצוותים גדולים, יכולה להיות מורכבת ויש דברים שנוטים ליפול בין הכיסאות. גם כאן אפשר להשתמש בלוחות לבנים כדי לשמור על תקשורת יעילה בין כל חברי הצוות, ולהישאר כל הזמן מעודכנים בזמן אמת.
לדוגמה, אפשר להגדיר שלוח אחד יוקדש לתרשים של שלבי הפרויקט, כולל חלוקת מטלות, דד- ליין ועדכון כאשר המשימות בוצעו. אפשר להקדיש לוח אחר כדי להעלות רעיונות והצעות, או כדי לרשום משימות מפורטות שיהיה צורך לטפל בהן בעתיד.

הצגה ויזואלית של הנתונים

אנחנו כל כך רגילים לבנות מצגות פאואר- פוינט כדי להעביר את המידע בפגישות והרצאות, אך לא תמיד זהו הכלי האידיאלי לשם כך. קודם כל כי מחשבים נוטים לפעמים להיתקע בדיוק ברגעים הכי קריטיים, ובעיקר בגלל שהמצגת יכולה להקשות על שיחה פתוחה עם קהל השומעים. וגם כאן הלוחות הלבנים הם כלי נהדר שאפשר לשלב במקביל למצגת או אפילו במקומה. היתרון של הלוח הלבן שהוא מאפשר לכם ליצור הצגה דינמית שמערבת את קהל השומעים, למשל כאשר מעלים רעיונות שונים, שאפשר לרשום בקלות על הלוח. זה יכול להתבצע במסגרת של ישיבת עבודה עם עובדים אחרים, אך זה יכול להיות גם כחלק מפרזנטציה ללקוחות. וכמובן שגם במקרה הזה אפשר לנצל את הלוח הלבן לשימושים נוספים, למשל במסגרת של משרדים מעוצבים אפשר לשלב את הלוחות הלבנים כחלק מהקונספט העיצובי. אפשר לקחת את אותו כלי פשוט ופרקטי ולשלב אותו כחלק אינטגרלי של מיתוג המשרד, ובהתאם לאופי החברה העיצוב יכול להיות רשמי ומעונב, צעיר וצבעוני וכדומה.

טוען שאתה ייחודי? בוא תוכיח!

החיים המודרניים גורמים לכל אחד מאתנו להלך על חבל דק; מצד אחד אנחנו רוצים להיות מעודכנים, להיראות נכון ולהציג את הרושם הנכון, אך מצד שני חשוב לנו לבדל את עצמנו ולבנות את הזהות הייחודית לנו. מציאת הזהות הייחודית היא עניין הכרחי במיוחד כאשר מדובר בתהליך של מיתוג מחדש; באמצעותה יכול בית העסק להוכיח את יתרונו על פני המתחרים. לכן, רגע לפני שמתחילים בהליך של מיתוג מחדש, מנהל העסק צריך קודם כל לשאול את עצמו – מאין באתי ולאן אני הולך.

מהו תהליך של מיתוג מחדש

הציבור אוהב מותגים חזקים, בכך אין ספק. אלא שלעתים מותג כלשהו מאבד מכוחו בשל סיבות שונות, וכך הוא הופך ללא אפקטיבי. המטרה המרכזית של מיתוג חדש היא להחזיר את המותג לבמה הציבורית ולהפוך אותו לרלוונטי בעיני קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו. תהליך זה נדרש למשל כאשר המותג צבר פרסומים שהציגו אותו באור שאינו חיובי, או במקרים שבהם בית העסק מעוניין לפנות לקהל יעד שונה מזה שאליו פנה בעבר. מותג גם עלול להתיישן, ובמצב זה הוא מאבד לאט לאט מכוחו והופך ללא רלוונטי עבור הקהל הרחב. על כן, מיתוג מחדש נועד בראש ובראשונה לשנות את האופן שבו המותג נתפס בציבור ולעדכן אותו בהתאם לרוח התקופה. ישנם מקרים שיהיה מספיק בשינויים קוסמטיים וגרפיים, אך במצבים אחרים יהיה צורך ליצור זהות חדשה עבור המותג. במסגרת הליך זה ייתכן בהחלט כי יהיה צורך בשינוי טוטאלי של המותג כולל החלפת השם שלו, בחירה בגישה עיצובית חדשה ובשפה שיווקית מעודכנת.

מסלול חדש – אותה המטרה

מיתוג חברות מטרתו להפוך את מותג לנגיש הרבה יותר לקהל הרחב. אך מיתוג מחדש אין משמעותו בהכרח שינוי המטרה או הזהות של הארגון. בחלק גדול מהמקרים החברה תישאר אותה החברה, והמטרות שלה לא ישתנו. לכן, עוד לפני שעוסקים בהליך המיתוג עצמו, צריכים לעסוק בזהותה של החברה, בסיפור הייחודי שלה ובהיסטוריה שהפכה אותה למה שהיא היום. לעתים קרובות יתגלה כי בבסיסו של הארגון קיים סיפור מרתק שיכול לסייע בהצגת פן יוצא דופן של הארגון, ובמקרים אחרים תהליך החיפוש הזה יוכל להגדיר באופן מדויק יותר את המסלול החדש שעל החברה לבחור בו. הכרת סיפורו של הארגון תחשוף לעתים צדדים אחרים שבעבר לא ניתן להם ביטוי, ואילו כיום זה בדיוק הזמן להבליט אותם. כך לפני שממהרים ליצור את תוכנית המיתוג, יש להגדיר היטב את זהותו של הארגון ובעת הצורך – לרענן אותה.

איך עושים את זה נכון

מי שמחפש אחר דוגמה למיתוג שנעשה בצורה הנכונה, יכול ללמוד את המקרה של גוגל – מנוע החיפוש המצליח ביותר כיום. גוגל התחילה את השינוי בתוך החברה עצמה, תוך שהיא משתפת את העובדים בתהליך. הם לא התביישו להציג את ה"אני מאמין שלהם" ולבנות תוכנית שתאפשר להם לעמוד בפילוסופיה שאליה התחייבו. כך יכלו בגוגל ליצור מותג המשדר אמינות, שהמסר שלו לעולם הוא ברור – ניהול המידע הגלובלי באופן יעיל ונגיש לכל אחד. הנקודה המרכזית שיש לאמץ מתוך דוגמה זו, היא שהמיתוג מחדש צריך ליצור מותג ייחודי, חזק ואמין העונה על צורך אמיתי בקרב הציבור.

מה זה מיתוג סביבתי?

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מיתוג סביבתי? במה הוא שונה ממיתוג סטנדרטי של מוצר או חברה? הנה קווים לדמותו של המיתוג שכבש את עולם הפרסום.

כותרת משנה

מיתוג סביבתי מקיף תחומי תכנון רבים, ביניהם עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב נוף ועיצוב תעשייתי. כשמדברים על מותג סטנדרטי המעוניין לקדם את עצמו, בדרך כלל פונים אל אמצעי התקשורת המקובלים כגון אינטרנט ורשתות חברתיות, טלוויזיה, עיתונים מודפסים, קידום מוצר ועוד. מיתוג סביבתי, עם זאת, יחול על חברה ולא על מוצר בודד, כך שחווית המותג תועבר בצורה הנכונה והמשקפת ביותר בכל חלקי הסביבה הקמעונאית, למשל, או כל סביבת עבודה שהיא.

כותרת משנה

משרדי אדריכלים רבים וסוכנויות עיצוב פנים נחשבים ליעילים במיוחד בעיצוב מרחב פונקציונלי המיועד לחברות קמעונאיות או לסביבת עבודה מסחרית. הניסיון והראיה הייחודית להם, מאפשרים להם ליצור עיצוב פנים מיוחד במינו המשקף את צבעי המותג, את התרבות שהוא מייצג ואת ה"רוח" העומדת מאחוריו. יחד עם זאת, חשוב להבחין שהם אינם משמשים כמעצבים גרפיים, ממש כשם שמעצב גרפי אינו אמון על עיצוב חלל או בניין.

מיתוג סביבתי דורש הבנה היברידית

מיתוג סביבתי דורש הבנה של תכנון מרחב, עיצוב גרפי, היכרות עם עקרונות תורת המיתוג וכן הכרה מעשית עם החומרים הנדרשים ליצירת הסביבה המתאימה. כיוון שמדובר בדיסציפלינות שונות, לעיתים קרובות יידרש שיתוף פעולה של כמה חברות על מנת ליצור את המיתוג הסביבתי המתאים – כמו למשל אדריכלים, מעצבים, חברות בניה, מנהלי שיווק ומנהלי מתקן.

מה ההבדל בין חברה קמעונאית לבין עיצוב סביבת עבודה?

האם המיתוג נקבע לפי סוג החברה? כמובן! הנה דוגמא לשני סוגים של מיתוג סביבתי, השונים בתכלית זה מזה:

מיתוג סביבה קמעונאית

סביבה קמעונאית מופנית לצרכן. המשאבים העיקריים של המתכננים מופנים אל הנוחות של הצרכן ואל היכולת המקסימלית שלו להיות מסוגל לנווט בתוך איזור הקניות באופן יעיל ונוח. כיוון שהיצע המוצרים משתנה מעת לעת, הדבר דורש גמישות במרחב ומצריך שינויים תכופים במיתוג הסביבתי.

מיתוג לסביבת עבודה

בשונה מחברה קמעונאית, עיצוב משרדים מצריך עבודת מיתוג קבועה וסטטית, יחסית. ה"צרכן", במקרה הזה, הוא צוות העובדים, ותמצית העבודה מסתכמת בשיקוף עקרונות החברה ותרבותה, וכן התאמה פרקטית לסביבת העבודה. זוהי דרך יצירתית במיוחד כדי לייצג את עקרונות החברה, ובעזרת כלים פשוטים מעולם התקשורת החזותית – ניתן לייצר תרבות עובדים משותפת.

היום כבר כולם יודעים – מיתוג עסקי מוצלח הוא המפתח להצלחה. לא פחות חשוב מחיוך אדיב ומשירות אישי, המיתוג הסביבתי הוא גורם מכריע באופן שבו צרכנים תופסים את המותג, ובאופן שבו העובדים מתייחסים אל מקום העבודה.

מיתוג סביבתי הוא הדרך להצעיד את הסביבה העסקית שלנו אל תוך המאה ה-21.

לוחות מחיקים על קירות משרדים – הטרנד החדש

בימים בהם הלוחות היו מצוידים בגיר ואינספור חלקיקי אבק מסורבלים היו חלק משגרת הכתיבה של כולנו, לא יכולנו להאמין שיום יבוא וציוד חדיש ומתקדם יחליף את ה"טכנולוגיה" הישנה. היום הלוחות המחיקים הם חלק בלתי נפרד מהנוף, והם משמשים אותנו במגוון ענפים – בתי ספר, מוסדות אקדמיים וכמובן – גם במגוון סוגי משרדים, ממשרד עורכי דין, דרך משרדי חברת פרסום ועד לחברות הייטק. מהם סוגי הלוחות השונים? וכיצד הם משתלבים בעיצוב המשרד?

הכירו את הלוחות המחיקים

בעזרת הלוחות המחיקים, ניתן להעביר רעיונות מורכבים בצורה פשוטה, לערוך סיעור מוחות קבוצתי ולכתוב את הרעיונות של חברי המשרד. בנוסף, כתיבה על לוחות מחיקים מאפשרת חסכון משמעותי בעלויות הדפסה ונחשבת בשל כך לידידותית ביותר לסביבה. הנה כמה סוגים של לוחות מחיקים, שהמשרד שלכם ישמח שתצטיידו בהם:

  1. לוחות זכוכית

הדבר הבא בכל הקשור ללוחות המחיקים הוא ללא ספק לוחות הזכוכית. לוח זכוכית מתהדר במראה אסתטי ויוקרתי, ולכן הוא מושלם לא רק לצרכים פרקטיים אלא גם לצרכי עיצוב משרדים. אם אתם רוצים שהמשרד שלכם ישדר יוקרה, עיצוב נקי ואלגנטיות – זה הפתרון בשבילכם. לוח הזכוכית מאפשר כתיבה נוחה במיוחד באמצעות טושים ייעודיים, וכן ניתן למחוק את הנכתב בקלות ומבלי להותיר זכר. אם אתם מעוניינים להציב את הלוח בחדר הישיבות המשרדי, זו תהיה בחירה נבונה במיוחד, שכן הלוח העשוי זכוכית מאפשר צפיה נוחה מאוד בנכתב עליו, הלוח הלבן המוצמד אליו מאחור מונע השתקפויות שונות וסינוור ומאפשר לכל הנוחים לצפות בנוחות מכל רחבי החדר. כמו כן, הוא נחשב לעמיד במיוחד ועשוי מזכוכית מחוסמת.

  1. לוחות ויניל לבנים

לוח עשוי ויניל הוא אפשרות נהדרת נוספת לעיצוב החלל המשרדי בנוחות. הלוח נחשב לנוח במיוחד לכתיבה ולמחיקה, הוא בעל גימור מבריק ומאפשר צפיה נוחה בכתוב בו מכל מקום ברחבי החדר. לא מעט מהחברות משתמשות בלוח זה בשטחים נרחבים ברחבי המשרד, כמו למשל חברת מייקרוסופט ומאסטרכארד.

  1. לוחות מגנטיים

הלוחות השונים יכולים לשמש גם כמגנט ובכך לתרום לפונקציונליות של המוצר ברחבי המשרד. כאן נכנס למשוואה גם התפקיד העיצובי של הלוחות במשרד, שכן הוספה של תמונות ייחודיות או אובייקטים אישיים (או כאלה שמשקפים את רוח וחזון המשרד, כמובן) על הלוח מאפשרת ליהנות מעיצוב מתקדם בהשקעה נמוכה במיוחד, וכמובן גם ברמה הפרקטית הופך לוח מגנטי כל מצגת לנוחה במיוחד להקרנה.

לוחות המשמשים לחלוקה

לא משנה באיזה לוח תבחרו, דעו כי הפונקציונליות הרבה של הסוגים השונים מאפשרת ללוח לא לתפקד רק כמקום עליו נכתבים דברים, אלא גם כפריט עיצובי שמטרתו היא לחצוץ בין פינות העבודה של העובדים במשרד.

 

מיתוג משרד ופתרונות שילוט

ביסוס נוכחות הוא אחד התנאים ההכרחיים להצלחתו של כל בית עסק. כיום, השפה השלטת היא השפה הוויזואלית, ועל כן מיתוג מדויק ושילוט מתאים הם כלים מרכזיים לבנייתו של מותג מוביל. כל מנהל המעוניין בהצלחת החברה או הארגון שלו צריך לשאול את עצמו האם המיתוג הקיים של החברה אכן אפקטיבי, או שהגיעה העת לרענן אותו.

אני אני אני

בחברת השפע שבה אנו חיים, עבור כל מוצר קיימות חברות רבות המספקות אותו. במצב זה, גם אם חברה מסוימת מחזיקה במוצר איכותי העונה במדויק על צרכים הקיימים בשוק, אין הדבר מבטיח את הצלחתה. כדי שהלקוח הפוטנציאלי יוכל בכלל לדעת על קיומו של אותו המוצר, נדרשת עבודת מיתוג ופרסום. מטרתו של תהליך המיתוג והפרסום של המוצר הוא להדגים בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלי מדוע הוא צריך לבחור דווקא במוצר הזה ולא במוצר מקביל הקיים בשוק. מיתוג נכון ומותאם אישית יאפשר להבליט את יתרונותיו של אותו המוצר לעומת המוצרים האחרים בשוק, וכך יבסס את הנוכחות שלו. מכיוון שמוצרים עשויים להשתנות, ומכיוון שהשוק עצמו משתנה, מפעם לפעם מומלץ לשקול רענון של המותג הקיים כמו גם גישה חדשה שתסייע בפרסום שלו ובהעלאת המודעות של הלקוחות לקיומו.

מיתוג סביבת העבודה

הצלחתו של בית עסק תלויה לא רק במוצר שלה אלא גם ב"וויב" ובאווירה שנוצרת סביבו. לשם כך חשוב לא פחות לבצע מיתוג משרדים שיסייע ליצור את התדמית המבוקשת של בית העסק. סביבת עבודה שקיים בה מראה אחיד ההולם את המותג ואת העיצוב שנבחר לו תסייע להשיג את המסר הרצוי, ותיצור את הרושם המתאים בעיני הלקוחות המגיעים לבקר במשרדים. מיתוג ראוי יכול לכלול למשל שימוש בצבעים המזוהים עם המותג, כך שהקירות במשרדים יותאמו לצבעים אלו או יכללו אלמנטים עיצוביים העושים שימוש בלוגו של המותג. ניתן כמובן לשלוט במידה שבה יותאם המיתוג לסביבת העבודה, ובמקרים רבים מתבצעת גם הרכבה של עמדות עבודה אחידות ואלגנטיות. כל אלו מסייעים לבנות מראה אחיד וממותג המקבל את פני הלקוח ויוצר תדמית מקצועית המבססת את נוכחותו של המותג ואת עוצמתו. מיתוג סביבת העבודה יכול כמובן לכלול גם מיתוג של  מוצרים כגון ציוד משרדי שיכול לשמש חברת פרסום בעת הצורך.

גרפיקה ושילוט

יצירה של מותג חזק תחילתה כמובן בבחירה בלוגו מתאים ובגרפיקה הנכונה. עבור כל מטרה ישנו הפונט המתאים ביותר, וישנם פונטים המשמשים בעיקר תחומי עיסוק מסוימים או נסיבות מסוימות. אין מדובר בבחירה שרירותית; ישנם פונטים המתאימים לטקסטים ארוכים המיועדים להקל את הקריאה וישנם פונטים המתאימים  לשילוט או פונטים "צעירים" יותר המתאימים לצרכים ספציפיים. מלבד הפונט הנכון יש לבחור באלמנטים העיצוביים המתאימים, כאלו שימשכו את תשומת לבו של הקהל מבלי לבלבל אותו. בחירה באלמנטים הגרפיים המדויקים יסייעו לבסס את מעמדו של המותג וליצור שילוט שימשוך את קהל היעד הנכון.

חידושים מתוך כנס מיתוג ועיצוב שהתקיים ברומא

השילוב בין איטליה לבין עיצוב הוא שילוב מנצח, והשילוב בין עיצוב לבין עיר הבירה של רומא – איטליה – הוא ללא ספק אחד השילובים הטובים ביותר שיכולים להיות. באוניברסיטת ספינזה שברומא, בתאריכים 12-14 באפריל, התקיים זו הפעם ה-12 כנס עיצוב בשם " Design for Next". אז לכל מי שפספס וסקרן לדעת מה התרחש בין כתלי האוניברסיטה עמוסת העיצוב – הנה הצצה לכנס.

העיצוב הבא

שמו של הכנס, " Design for Next", מרמז על היעד שהציב לעצמו הכנס וכן על מושג הקרבה שהולך להיווצר במהלכו. המושגים הללו קשורים לזמן ולמרחב הפיזי, ובמהלך הכנס הם שולבו בדיונים שונים בין מעצבים מובילים, אנשי אקדמיה ומומחים בתחום העיצוב העכשווי על נקודות המבט השונות שלו.

הכנס אירח דוברים שעסקו בסוגיות הקשורות בעיצוב לתעשיה, טכנולוגיה, חברה, סביבה, חינוך, אסתטיקה וכן על חשיבה עיצובית. אנשי המקצוע בתחום וחוקרים המתמחים בנושא שיתפו יחד פעולה בפאנלים השונים ועסקו בשאלה: מהו השלב החדשני הבא שמחכה לתחום העיצוב?

מושבים מקבילים ומצגות

במהלך הכנס התקיימו מושבים מקבילים והוקרנו מצגות שונות, שעסקו במגמות המשתנות בתעשיית העיצוב. כך למשל נחקרו השינויים החברתיים, הטכנולוגיים והתעשייתיים של עתיד העיצוב, התקיימו פגישות עם אנשי מקצוע, חוקרים, אנשי אקדמיה וסטודנטים מהתחום ובהם נידונו שיטות חדשניות שמטרתן הרחבת עסקים קיימים ושיתוף מידע מפרה.

חדשנות חומרית לעיצוב סביבה

אחת המגמות הבולטות שדוברו בכנס, עסקה בהרחבת השימוש בחומרים השונים הנהוגים בעולם העיצוב, ומתיחת הגבולות העיצוביים. רק כך, אמרו המומחים בכנס, ניתן יהיה להתאים את הסביבה של הדור הבא לקווים העיצוביים החדשניים ביותר במגוון תחומים – שילוט פנים וחוץ, שימוש בזכוכית בחללים משרדיים כאלמנט עיצובי דומיננטי,  עיצוב משרדים בגוונים בולטים, מיתוג משרדים והסביבה העסקית והקמעונאית ועוד.

עיצוב אנמורפי

עיצוב אנמורפי הוא ללא ספק אחת המגמות ה"חמות" בכל הקשור לתחום העיצוב והגרפיקה הסביבתית. בכנס השתתפו לא מעט חוקרים ומובילי דעת קהל בנושא המתמחים בתחום העיצוב האנמורפי. זהו טרנד עכשווי בתחום הגרפיקה הסביבתית, ומטרתו של הקונספט העומד מאחוריו הוא יצירה של אשליה גרפית במרחבים תלת מימדיים. למעשה, לא מדובר ברעיון חדש. ברחבי רומא, העיר בה התארח הכנס, ניתן לראות אינספור קתדלרות מפוארות מהמאה ה-15 שעוסקות בסוג העיצוב הזה בדיוק. אך יחד עם זאת מדובר ברעיון שלובש גוונים חדשניים וצורות מחודשות. דרך עיצוב אנמורפי ניתן להעשיר את הסביבה העיצובית, ולהצליח ליצור מראה מעניין שתורם לסביבה – גם דורות קדימה.

סוד ההצלחה – התחדשות

כדי להצליח בתעשיית העיצוב ולהבין את המגמות המשתנות בה, חשוב להשתלם בתחום, להשתתף בועידות מגוונות ובינלאומיות המעשירות את הידע המקומי שלנו ולאחר מכן – להצליח להוביל, להשתמש בשיטות החדשניות ביותר ולקחת חלק במהפכה העיצובית הגלובלית. אחרי הכל, Design for Next הוא לא רק שם קליט של כנס באיטליה – הוא מהות העיצוב.

עיצוב משרדים ידידותיים לסביבה

כאשר מעצבים משרד, צריך לקחת בחשבון מספר רחב של גורמים. ביניהם הדרישות הפונקציונליות של החברה, האווירה שרוצים ליצור ועוד. חלק חשוב נוסף הוא עיצוב והתקנת אמצעים שיסייעו גם לעובדים וגם ללקוחות להתמצא בקלות ולהגיע ליעדם.

עיצוב סביבתי והתמצאות במרחב

כאשר אנחנו מגיעים למקום חדש, אנחנו משתמשים בחוש הראייה והשמיעה כדי להתמצא בחלל ולמצוא את דרכנו. בדך כלל חוש הראייה הוא זה שעושה את עיקר העבודה, כאשר המוח שלנו בנוי כך שיוכל להתמקד בקלות בסימנים מוכרים או אובייקטים בולטים אחרים בשטח. למעשה התמצאות הוא תהליך של פתרון בעיות שאנו עושים באופן יום יומי מבלי לחשוב על כך אפילו.
כאשר מעצבים משרד או חלל ציבורי אחר, חשוב לשים דגש גם על האלמנטים אשר ינחו את קהל היעד אל המקום הנכון. אדריכלים, ארכיטקטים ומעצבים מקדישים חשיבה רבה כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, כך שהאדם יגיע ליעד שלו בלי להסתבך ובלי להשקיע מאמץ רב. ישנן דרכים מקובלות ונפוצות לעשות זאת, אך ישנן גם דרכים להעביר את המסר הזה בצורה ייחודית ומעניינת, ובכל זאת פרקטית.

מיתוג והתמצאות במרחב

אנחנו מאמינים כי מיתוג נכון של חברה צריך להיעשות תוך הסתכלות על התמונה הרחבה, ולהיעזר במשאבים השונים שעומדים לרשות החברה. וכך גם כאן, כאשר עובדים על עיצוב משרדים אפשר להשתמש בשלטי הכוונה בתור משאב ולא רק בתור אביזר פונקציונלי שתפקידו להוביל את האדם אל יעדו. זאת מאחר והמוח שלנו מחפש כל הזמן את אמצעי ההכוונה האלה, וגם מקדיש זמן כדי להתמקד בהם ולפענח אותם. הדרך הפשוטה ביותר היא לעצב את השילוט בהתאם לקו העיצובי של המותג, ולשלב אלמנטים הלקוחים ממנו. דרך מעניינת נוספת היא ליצור הפרדה ויזואלית בין המחלקות השונות של החברה, למשל על ידי בחירה של צבעים ואיורים שונים בעבור כל מחלקה. זוהי דרך נהדרת להביא לידי ביטוי את האווירה והמסרים העיקריים של החברה, וליצור אלמנטים שניתן להזדהות איתם ולפתח כלפיהם תחושות שונות. המכלול הזה הוא שיוצר בקרב הלקוח ביטחון ומחזק את האמון שלו במותג.

לחשוב מחוץ לקופסה

בעזרת הטכנולוגיה יש לנו כלים ליצור משרדים מעוצבים בצורה ייחודית, מעניינת וחדשנית, וליצור גם אמצעי הכוונה מיוחדים. למשל שימוש במסכי מגע חכמים, תאורה משתנה ושילוט דינמי. או להיפך, שילוב של חומרים ידידותיים לסביבה כמו חומרים ממוחזרים, אשר יוצרים טקסטורות שונות ומיוחדות.
אפשר לראות ברחבי העולם מודלים שונים, כמו פיתוח של אפליקציה להתמצאות- פתרון שהופך להיות יותר ויותר נפוץ בקרב קניונים, מרכזי בילויים, פארקים וכדומה. האפליקציה מותאמת לבית העסק, וכך גם ניתן לכלול בתוכה עדכונים אישיים שיתאימו לכל משתמש בנפרד.

לסיכום, יצירת סביבה משרדית ידידותית ללקוח תורמת לחוויה החיובית, מחזקת את האמון במותג והיא כלי נוסף שמאפשר לכם לבטא את ערכי המותג.

הפסיכולוגיה שמאחורי מיתוג מחדש – צבעים

חלק חשוב ומהותי בכל פרויקט מיתוג מחדש קשור בצבעים. לא מעט מחקרים נעשו בנושא, מחקרים המבקשים "להסביר" לנו מהי משמעותו של כל צבע, מה הוא משדר ואיזו תחושה אנו מקבלים ממנו, אך בפועל – בחירת הצבעים וההרמוניה שתתקבל הם גם תלויי הקשר. כל צבע מעניק לנו תחושה שונה ומוסיף שכבה נוספת של גירוי לחושים, חלק מהצבעים חמים, חלקם קרירים, וחלקם עשויים אפילו לגרום לנו לחוש חולי בלתי מוסבר, או שמחה שאנחנו לא יודעים להגדיר. אם אתם נכנסים לתהליך של עיצוב משרדים או בתים, הנה מידע חשוב שכדאי שתדעו על כל צבע, בטרם תבחרו את פלטת הצבעים השולטת בחלל.

צבעים: מדריך רגשי

צהוב

השמש הצהובה התלויה ברום השמיים ומחממת את העולם, היא בצבע צהוב. לכן, הצבע הצהוב בדרך כלל יגרום לנו להרגיש תחושת חום, אופטימיות ואושר, ובגוונים מסוימים – הצהוב עשוי לגרום לנו להרגיש עשירים, כי האסוציאציה שתהיה לנו בראש היא של זהב. בנוסף, מאחר ומדובר בצבע בולט וזרחני, שימוש בצבע הצהוב במיתוג נפוץ בשלטי בטיחות המסמנים זהירות, או במותגים הפונים לילדים ובני נוער – כמו מקדונלדס.

אדום

הצבע האדום הוא צבע תוסס ודומיננטי, שמושך את העין וגורם לתחושה מיידית –  רק מלהביט בו באופן חטוף. לכן ישמש במיתוג הצבע האדום לשם אזהרה מפני סכנה כלשהי. בגווניו האדומים העמוקים, הצבע האדום גורם להתרגשות, ולכן הוא ישמש פעמים רבות במיתוג מסעדות, או במקומות שאמורים לגרום לנו להרגיש מושכים ואטרקטיביים.

ירוק

הצבע הירוק נתפס כרגוע ושליו. ההשפעות הפסיכולוגיות של הצבע הירוק דומות לאלו של הכחול (אליו נגיע מיד). הוא מתקשר עם עולם הטבע, הבריאות הטובה והמודעות הסביבתית. לכן, מותגים רבים המזוהים עם תרבות סביבתית או מותגים בריאים, משתמשים בצבע הירוק כדי לעורר את הרגשות הללו גם בקהל הצרכנים שלהם.

שחור ולבן

על אף ששחור ולבן הם יותר היעדר צבע מאשר צבע של ממש, שחור משמש לעתים קרובות למיתוג – זאת על מנת לספק ניגוד מול גוונים אחרים. הצבע השחור נחשב למקצועי ואמין ואילו הלבן לטהור ונקי. עיתונים יעדיפו את גווני השחור לבן כדי לשדר איזון ופשטות ברורה.

כחול

ביום בהיר השמים כחולים, והם נותנים לנו תחושה של רוגע ושלווה. הצבע הכחול הוכח כמוריד את לחץ הדם ואת קצב הלב, והוא מתקשר לנו גם עם צבעו של הים. דבר זה משדר מהימנות וכוח, ולכן חברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות שרוצות להראות את האמינות והמקצועיות שלהן – מעדיפות לבחור בגווני הכחול כדי להמחיש זאת.

פתרונות מיתוג מבוססי סביבה

כאמור, אין "נכון" או "לא נכון" בכל מה שקשור בבחירת הצבעים למיתוג ואין צבע מוחלט המתקשר למסר אחד מסוים. יחד עם זאת, אנחנו יכולים לבחור גוונים מתאימים לאחר שאנו מבינים את המאפיינים וההשפעות שלהם, ולהגיע לפתרון הטוב ביותר עבורנו ועבור המותג שאנו בונים.

שלוש סיבות למיתוג מחדש של החלל שלך

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. משפט זה אולי נכון מאוד, אבל במציאות שלנו הוא אינו חכם. כל מותג חזק צריך אומנם שיהיה בעל ערך ותוכן חיוני, אך על מנת למשוך את הלקוחות, נדרש גם מראה מושך. מוצר מצליח, כזה שמושך אליו לקוחות רבים, מתאפיין בדרך כלל בעיצוב ייחודי אך מדויק ובמיתוג שמצליח לבדל אותו מהמתחרים ולייצר עניין. לכל מי שעדיין מתלבט – להלן שלוש סיבות למיתוג מחדש.

מהו מיתוג מחדש

לפני שדנים ביתרונותיו של המיתוג, חשוב להבין למה הכוונה. מיתוג משמעותו יצירת הסיפור של המוצר, סיפור היוצר עניין וסקרנות המושכים אליו את קהל הלקוחות. מיתוג חדש מטרתו יצירת הקו הייחודי של המוצר, הבלטה של הזהות המיוחדת והחד פעמית שלו. מיתוג חדש נדרש לעתים כאשר המותג הישן מאבד מהאפקטיביות שלו בשל האופנות המתחלפות בשוק, או אם ביקורות שליליות מעיבות על ההישגים הרבים שצבר בעבר. מיתוג מחדש יכול גם לסייע ברענון המוצר, וכך ניתן גם להעלות אותו מחדש למודעות הציבור. המיתוג מחדש מאפשר לייחודיות ולזהות של המוצר לבלוט וללכוד את תשומת ליבם של לקוחות חדשים וותיקים כאחד. אם כל זה עדיין לא משכנע, להלן שלוש סיבות נוספות.

שביעות הרצון של הלקוח

כולנו מכירים את התחושה. ברגע שאנחנו נכנסים לבית עסק שבו ישנם משרדים מעוצבים היטב, האווירה כבר הופכת להיות טובה יותר. לקוח חדש וגם ותיק הנכנס בשערי בית העסק מתרשם מהמראה שלו, מהסדר הקיים במחלקות השונות, וההשקעה של מנהלי העסק במקום. את התחושה החיובית של הלקוח מנחה עיקרון הגיוני – אם בעל העסק טרח לייצר מקום עבודה נעים ואסתטי לעובדיו, הרי שסביר להניח שהלקוח נמצא בידיים טובות. משרד שעבר מיתוג מחדש כולל גם בדרך כלל שילוט הולם שמקל את התמצאות הלקוח בבית העסק, וכך תורם להרגשה הבטוחה שלו. בחירה בעיצוב הנכון, עיצוב חדיש המשקף נאמנה את המוצר, יסייע לבנות את התדמית המתאימה של המוצר בעיני הלקוח.

שביעת רצון העובדים

שביעות רצונם של העובדים חשוב לא פחות משביעות רצונו של הלקוח. עובד המגיע מדי יום לסביבת עבודה נעימה ומסודרת אינו יכול שלא לספוג משהו מהאווירה החיובית שהסביבה משדרת. ריהוט נאה, הכולל כיסאות נוחים ושולחנות עבודה העונים על צרכי העובד, מונעים תסכול רב ומאפשרים עבודה קלה ונעימה. עובד המרוצה מתנאי העבודה שלו, ישדר אווירה חיובית ללקוח המגיע לבית העסק, ומכאן החשיבות הרבה שיש לשביעות הרצון של העובד. עובד שחש ביטחון במקום העבודה שלו, וגאה בסביבת העבודה הנאה שלו, ישדר את אותו הביטחון כלפי האורחים המגיעים למשרד, וכך ניתן יהיה גם לשמר את מאגר הלקוחות הקיים ואף להגדיל אותו.

מכניסים יצירתיות למקום העבודה

כל עובד, ולמעשה כל אחד מאתנו, זקוק להשראה בחיי היום-יום. גם מי שאינו עוסק בתחום הדורש יצירתיות יתרה, נדרש לחשיבה יצירתית ופתוחה בעבודה מול קולגות ומול לקוחות. האווירה המתאימה תיצור את סביבת העבודה המתאימה, כזו שתאפשר לעובדים להשלים את מטלות היום-יום תוך שימוש בדרכי חשיבה חדשות. כך ניתן ליצור משרד הפועל ביעילות; משרד שבו העובדים שמחים בעבודתם, חדורי מוטיבציה, ומחפשים תמיד אחר דרכים חדשות לשפר ולייעל את מהלך העבודה.

 

דילוג לתוכן