מאמרים

האם הגיע הזמן למיתוג מחדש?

Re-branding ההבטחה והמציאות

Re-branding… מילת הקסם שמתגלגלת כל כך יפה על הלשון, מלווה בעלי חברות וארגונים,
בעלי עסקים, מנכ"לים ומנהלי שיווק ולא במקרה. מיתוג מחדש טומן בתוכו הבטחה מדהימה:
בתהליך מדוייק, ניתן לטפל בכל חסרונות המותג הקיים ולעורר אותו מחדש כמותג רלוונטי ונחשק.
עם זאת, מיתוג מחדש הוא תהליך מורכב, יסודי ויקר, שעלול לגרום לחלק מערכי המותג
בהם השקעת משאבים רבים לאורך השנים, פשוט להיעלם. לכן, כדאי לשקול לעומק מיתוג מחדש לפני שיוצאים לדרך.

* כשתדמית המותג מיושנת, לא תואמת את זמננו ונדרש ריענון למותג

* בעת הגדרת אסטרטגיה עסקית חדשה, שינוי במיקוד העסקי או שינויים בהתנהגות הצרכנים.

* בעת השקה של מוצר מהפכני או שירות ייחודי  שצריך לחבר אותו למותג מטרייה וקיים פער

* כשהמותג ספג פגיעה תדמיתית /נקלע לקשיים

רק תהליך מיתוגי בו האסטרטגיה העסקית מסונכרנת עם האסטרטגיה המיתוגית  –
ייצור את ה"קסם": מותג חזק, ברור בזירה התחרותית, מבודל הצובר כוח ואוהדים, בקרב עובדי החברה,
הארגון, הספקים והלקוחות הפוטנציאלים, מצמיח כנפים וממריא.

זהות

אז רוצה לדעת אם הגיע הזמן שלך למיתוג מחדש?

ענו על מבחן ה-!Gung Ho

גאנג מה? Gung ho הוא ביטוי סיני שנועד לעודד יצירת רוח צוות בשורות החיילים,
לגרום להם להקדיש את עצמם לטובת רעיון אחד ולעבוד כצוות לשם מימושו.
ביטוי זה נפוץ כיום בתאגידים סיניים ומשמעותו: "עבדו יחד, עבדו בהרמוניה".
אם נקח רק את הטוב שבביטוי, נוכל לבחון האם הגיע הזמן למיתוג מחדש שכולם מאוגדים תחתיו ומדברים בשפה אחת ברורה?

Go

Update

New GOAL

High Opportunity

ליבGo

אנחנו חיים בעולם דינאמי ומהיר, בו המסרים התקשורתיים המכוונים לקהלי היעד,
חייבים להתעדכן ללא הרף ולהמציא את המותג מחדש, בכל הממדים:

*  אסטרטגיה – האם החברה, המוצרים או השירותים שלך השתנו עם השנים ואתם לא מדברים ברור?

*  רוח הצוות – האם הצוות שלך נרדם בשמירה, לא "חי" את החברה, או בניסוח מעודן יותר, "מתגלגלים"?

*  השוק או הענף – האם חלו שינויים בצורכי קהל היעד, בטעמו או באופי פעילות המתחרים?

אם עניתם בחיוב על שאלה אחת או יותר, עבור לשלב הבא…:)

Update

* האם יש פער בין האופן בו אתה תופס את החברה או המותג שלך לאופן בו תופסים אותו הלקוחות,
קהלי היעד, העובדים, הספקים או המשקיעים?

* האם קיים פער בין האופן בו הארגון שלך נראה ו"מדבר" עם לקוחותיו, לבין המוצר או השירות,
כך שנוצר דיסוננס המערער את הביטחון, האמון והתדמית של הארגון/המותג בקרב קהלי היעד?

* בדוק את בסיס הלקוחות שלך. האם אתה חש שהארגון או המותג, אינו מצליח למשוך את
הלקוחות הטובים ביותר עבור המוצר או השירות שאתה מציע?

* האם האלמנטים השיווקיים בהם אתה משתמש אינם מעודכנים ואינם משקפים את אופי הארגון ואת ערכי המותג?

אם ענית בחיוב על שאלה אחת או יותר, עבור לשלב הבא…:)

New GOAL

* האם המיקוד העסקי השתנה עם השנים?

* האם חל שינוי ארגוני מהותי, כגון מיזוג או רכישה?

* האם המתחרים נקטו פעולות, ביצעו מהלכים שיווקיים או השיקו מוצרים ושירותים

* שהשאירו אותך מאחור?

אם ענית בחיוב על שאלה אחת או יותר, עבור לשלב הבא…:)

High Opportunity  ההזדמנות שלך

אם ענית בחיוב על חלק מהשאלות, כנראה שהגיע הזמן לעדכן את הבטחת המותג
ואת המסרים השיווקיים שלך בתהליך של מיתוג מחדש. מדובר בתהליך מרתק,
המגלם הזדמנות גדולה לטפל ביסודיות במיקוד העסקי ובכלים השיווקיים העומדים לרשותך,
לסנכרן בין האסטרטגיה העסקית לאסטרטגיה המיתוגית והשיווקית, להכניס אנרגיה חדשה לארגון,
לעורר את אנשיך ולזכות שוב בתשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים.

רענון מותג

אז למה אתם מחכים? !Gung Ho 

קונטקט מיתוג ופרסום בע"מ מזמינה אותך להצטרף לחברות וארגונים שכבר החזירו למותג שלהם את הצבע ללחיים! בסדנת המיתוג הייחודית והחווייתית של קונטקט, נגבש יחד איתך ועם אנשיך, אסטרטגיית מותג, תוך שמירה על הנכסים שצבר הארגון או המותג עם השנים ונתמקד במטרות הליבה של הארגון, לטובת צמיחה עסקית ואופק התפתחות ברור.

מאת: עירית קרן

 

נשמח להיות בקשר